poniedziałek, 8 lutego 2010

lody karmelowe

Słuchajcie, rzecz się stała niesłychana! Kilka dni temu chciałam zabłysnąć inwencją i trochę zaimprowizowałam w kuchni. Cel był ambitny, wyszło (wydawało się) byle jak.
A miał być deser portugalski z kandyzowanym mlekiem i herbatnikami. Wyszła mi nie-wiadomo-dlaczego-karmelowa-breja-nie-wyglądająca-zachęcająco. Więc część zjadłam (musiałam się poświęcić), a resztę zamroziłam ( na czarną godzinę). No i ta godzina nadeszła przed chwilą, kiedy to mój organizm domagał się cukru. Wtedy właśnie sięgnęłam do lodówki i...
MUSZĘ SIĘ POCHWALIĆ, ŻE PRZEZ PRZYPADEK STWORZYŁAM PYSZNE LODY KARMELOWE Z KAWAŁECZKAMI CIASTECZEK !

A oto przepis, bo wiem, że też są wśród Was smakosze:

Składniki:
-paczka herbatników
-puszka mleka kondensowanego
-śmietanka słodka ( na marginesie, w Portugalii nie ma innej, tj. kwaśnej)

1. Do garca pełnego gotującej się wody wrzucić puszkę z mlekiem kondensowanym i gotować...
(ja gotowałam pół godziny, ale można dłużej jak ktoś lubi mocno karmelowe)
2. Do miski wlać śmietankę i ubić na biało, do tego dodać mleko ( uważać, żeby się nie poparzyć!) i ubijać dalej.
3. Na koniec wrzucić do tego wszystkiego kawałeczki herbatników i wlać do formy, plastikowego pojemnika etc i hop do zamrażarki!

Proste jak drut, co nie?

Mmmmmm, a jakie smaczne...

PS. A miało mi wyjść coś takiego na początku:

Typowy portugalski deserek

12 komentarze:

Anonimowy pisze...

Polak potrafi! ;D


olo

Maciek pisze...

Proste, jak gotowany but. Z najgorszej porażki kulinarnej potrafisz wymyślic arcydzieło współczesnego cukiernictwa.
Wybacz brak polskiego znaku,ale przyjacielowi nie działa nacisnijprawyalt+c ;) Jakiś kretyński skrót klawiaturowy, wpieprzony przez japońców w obsługę sterowników radeona.

Maciek pisze...

E...u nas jest piąta rano,a nie czwarta-15 minut temu skończyliśmy się katowac przy flashu i jego nowych funkcjach, by nasze kreacje słowne miały jakiś graficzny odpowiednik. Pokażę Ci efekt końcowy, jak kompletna strona będzie wisiała w sieci.

mag.o pisze...

Bom dia, widze, ze nie spisz. Komentarze napisane wszedzie - od facebooka po bloga Olszowki...
Ja juz w robocie, nastawiam sie na ciezki dzien, bo o 10 czeka nas szkolenie z bardzo monotononnnnnna kobieta...
Wnioskuje, ze poniedzialkowa tradycja przebiegla pomyslnie :*

Maciek pisze...

A idź...taka ilośc nikotyny by wołu ubiła.Ale nie mnie,ja od tego tylko mało śpię :P

AvantaR pisze...

Te, dziolcha my tu zime mamy :P

Maciek pisze...

Rzuciłem palenie. O 15:45.

mag.o pisze...

chwali się

Maciek pisze...

Zacząłem palic.O 01:37.

mag.o pisze...

dlaczego ja czulam, ze tak bedzie

Maciek pisze...

Bo ja za bardzo lubię smak papierosa.

Granda pisze...

zainspirowałam się przepisem i wcieliłam w życie własną wersję. dodałam do bitej śmietany schłodzone mleko skondensowane i krem się udał. Jest pierońsko słodki:D próbowałam to zrównoważyć przez moczenie herbatników w mocnej, gorzkiej kawie, ale na próżno - słodkość była wszechogarniająca=)

Prześlij komentarz