poniedziałek, 22 lutego 2010

Starość, a radość

- Ależ przepuśćmy panią starszą, jakże ona pięknie wygląda w tym kapeluszu! - odzywa się starszy pan z parasolem w ręku.
- Tak, naprawdę elegancko! - wtóruje mu kobieta koło czterdziestki.
Cztery osoby czym prędzej powstają i pomagają starowince zająć miejsce w autobusie.
- Dziękuję państwu serdecznie - niezwykle ciepłym głosem odpowiada starsza pani i ostrożnie siada przy oknie.
- Bo przecież Pani już wiekowa! - ktoś z tyłu autobusu odzywa się uradowany.
- Ano tak, 91 lat mam - odpowiada starsza pani, jakby znała wszystkich pasażerów jak rodzinę.
- Fiu fiu..to piękny wiek! I pani tak zdrowo wygląda! - komentuje starszy pan z parasolem w ręku.
- Trzymam się jakoś - odpowiada starowinka, po czym dodaje - i raz na jakiś czas lubię się napić piwka, to chyba mi przedłuża życie...
Cały autobus zanosi się śmiechem. Starsza pani, cała w zmarszczkach, uroczym zielonym płaszczyku i kapeluszu rozdaje wszystkim najszczerszy śmiech.

Sytuacja z dzisiaj, z drogi powrotnej z pracy. Myślę, że nie wymaga komentarza, napiszę może tylko tyle, że jestem zachwycona ;-)

6 komentarze:

dioblica pisze...

czytam i oczom nie wierzę. U nas to:
1. nikt by nawet tyłka nie ruszył żeby pomóc pani przejść.
2. wszyscy patrzyli by bykiem myśląc: to se kur** posiedziałem....
3. starsza pani pewnie obraziłaby się na śmierć, że ktoś jej ustępuje bo przecież nie jest jeszcze taka stara..
4. tudzież zrobiłaby awanturę kobiecie w ciąży, że sie puszcza a potem chce siadać :D

jeden wielki

dioblica pisze...

...przelol :D

mag.o pisze...

hahahahaha boskie! dokładnie tak samo zareagował Hudzio :-) cytuję ( mam nadzieję, że się nie pogniewasz):
"Taaa u nas co najwyżej: co się babo z wózkiem ryjesz" albo "stanie taki kurwa w przejściu" :) lol

Anonimowy pisze...

..dlatego lubię piwo! ;D

olo

AvantaR pisze...

Wlasnie czegos takiego brakuje mi w naszym kraju. Szacunku do ludzi starszych i takiego zwyklego ludzkiego ciepla.

Maciek pisze...

HA! Piękny przykład polskiego geriatrycznego chamstwa:

http://demotywatory.pl/1225603/Rodzina

NIGDY nie ustępuję miejsca w polskim autobusie.Zwłaszcza po tym, jak mnie kilkukrotnie dziadki poturbowały i zwyzywały w czasie, kiedy poruszałem się o kulach. CH W D S.

Prześlij komentarz